fredag 1 maj 2009

En framtida storfiskare visar fram fötterna!

Jag inledde denna strålande vårdag med dryga tre timmars pimpelfiske i en mindre sjö. Jag fick verkligen jobba hårt för att få några abborrar men efter säkert 20 fisklösa hål hittade jag ett område där det fanns lite huggvillig fisk. 26 abborrar, samtliga i mindre format blev facit för dagen. Jag kände mig lite besviken över fisket när jag lämnade jag sjön.

Senare på dagen så var det dags för 3 årige Lukas att följa med och fiska gädda. Tuff som han är så visade han ingen rädsla när han kände att det satt fast en 3 kilos gädda på kroken. Tillslut fick han upp gäddan med lite hjälp av sin farbror. Lyckan var total när han såg 3kilos gäddan ligga och sprattla på isen. Blev ytterligare en men denna var mindre, ca 1kg. Jag tror att denna lilla grabb kommer att bli en storfiskare i framtiden. Dessutom för han tur med sig. Förra sommaren fick han för första gången följa med på en fisketur med båten. Och vad hände, jo jag fick min största abborre för året! En fisk på 974 gram.

1 kommentar:

  1. Men underbara, älskade... så snygg han är -storfiskar´n Lucki. Inte hade vi kunnat tro han var sååå tuff!
    Idag har han dock hållit sig "på land"; räfsat, lagat lite möbler, snickrat lite, lagat mommos bil etc etc. Du fattar- full rulle hela dagen. Som alla andra dagar.

    må bäst,
    hälsningar från de stolta föräldrarna

    SvaraRadera