måndag 27 juli 2009

Kvällsfiske i rinnande vatten

På måndag kväll kom min gamla vän och fiskepolare Mikael och hans kompis Morgan på besök. Eftersom fisket varit extremt dåligt sista veckorna i sjön där jag har båten så satsade vi på ett rinnande vatten i närheten.

I början av kvällen var fiskarna väldigt försiktiga i sina hugg men ju längre kvällen led desto bättre blev fisket. Det blev trots allt ett skapligt fiske med ca 10 gäddor var och några abborrar. Jag tappade en fin abborre nära land som uppskattningsvis vägde runt kilot. Sedan fick jag en mindre men ändå skaplig bit vägande 840 gram.

Efter denna fina och trevliga sommarkväll tar jag nu några dagars semester ifrån fisket. Det blir nu istället åkerbärsplockning i Luleåtrakten.

DSC00213

Här stod gäddorna på rad..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar