tisdag 1 september 2009

SVT en klass för sig när det gäller fiske på tv

SVT levererar än en gång! Har just sett Martin Falklinds filmer om öringfiske runt om i världen. Förutom ett fantastiskt fiske så är det väldigt hög klass på hela produktionen. Underbart att titta på helt enkelt!

Annars så är jag väldigt kritiskt till utbudet av sportfiskeprogram på våra tv kanaler. Konkurrenten TV4 har ju några program som sänds under vissa perioder. Jakt och fiske kan jag tycka är småtrevligt att titta på men blir lite less att det alltid är en och samma programledare. Visst William Moberg visar stor inlevelse och engagemang men någon fiskeexpert är han knappast. Jag skulle uppskatta om man sökte upp några av alla fiskeprofiler som finns i landet och sätter mer fokus på deras fiske och kunskap.

På tal om fokus på fel saker så tänker jag på det senaste programserien Fiskedrag. Här åker man jorden runt och fiskar i olika drömvatten men vad får man se? Ja en programledare som mest bara pratar strunt och en massa snabba och hafsiga klipp från själva fisket. Upplevelsen enligt mig är lika med noll och jag tycker det är bedrövligt av tv4 att lägga så mycket pengar på ett program och få ut så pass lite, eller är det kanske Mikael Odell själv som betalar produktionen ur egen ficka.

Har ni missat så kan ni se dessa underbara filmer på SVT:s hemsida. http://svtplay.se/t/113553/oringfiske_jorden_runt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar