måndag 26 oktober 2009

Rekordtidig ismete premiär

Redan på tisdag den 20 oktober skedde premiären i ett mindre vatten. Isens tjocklek var ca 8cm vilket känns ganska stabilt. Jag testade ett vatten jag knappt har någon erfarenhet av när det gäller isfiske så det kändes både spännande och ovisst. Men det visade sig att det inte blev någon fullträff utan snarare en besvikelse. Blev endast ett par smågäddor..

Lördagen den 24:e var jag åter på plats vid samma vatten. Nu provade jag ett annat område i sjön som såg intressant ut. Tyvärr så var det näst intill omöjligt att fiska upp agnfisk. 3 agnfiskar (2 gärsar, 1 abborre) lyckades jag få upp så dessa fiskar använde jag mig av plus 3 döda mörtar på de andra spöna. Det blev totalt 5 hugg alla på de levande fiskarna medan de ratade mörtarna totalt. Upp kom några mindre gäddor plus en abborre på dryga halvkilot.

Tyvärr så känns isarna fortfarande allt för klena i de större sjöarna och i de vatten som ligger närmast kusten. Jag hoppas på lite kallare väder så man törs sig ut på de vatten man vill fiska i..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar