måndag 14 december 2009

Med kylan kommer laken..

Äntligen så har det kommit lite kallare väder vilket jag gläds åt. Nu kan isarna växa till sig vilket det har goda förutsättningar att göra närmare kusten där isarna är fria från snö.

Själv brukar jag inte ge mig ut på fiske när det är kallt av olika orsaker men det finns ett undantag och det är lakfisket. Det hör liksom till att få frysa lite ute i mörkret under dessa fisken. Så vi får se om det kan bli något pass fram emot helgen då jag är ledig.

Annars så lockar givetvis ismete efter gädda, men eftersom jag undviker dessa fisken när det är kallare än ca –5 grader så ser det mörkt ut när prognoserna snarare pekar på mellan 10-20 minusgrader.

Under veckan kommer jag här på bloggen att lägga fokus på just lakfisket och kommer därför att lägga upp en artikel i ämnet plus delge er lite statistik från mitt tidigare fiske från mitt hemmavatten Aleån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar