fredag 5 mars 2010

Ett år med bloggen samt planer inför vårens isfiske

För bra precis ett år sedan startade jag denna blogg. Syftet var som jag nämnt i något tidigare inlägg främst att dela med mig av min passion vad gäller sportfisket. En förhoppning var även att kunna motivera och inspirera alla läsare som ännu inte har fått upp ögonen på vad sportfisket handlar om och hur mycket man kan få ut av denna hobby. Sedan så tycker jag det är viktigt att vi verkligen tänker på att försöka bevara den ursprungliga miljön ute runt våra vatten. Detta innefattar både fiskbestånden och naturen runt omkring, ett miljötänkande är enligt min mening en viktig sak som hör varje sportfiskare till.

Jag vill även passa på att visa min tacksamhet till alla de som läser och följer denna blogg. Det känns kul att höra att de finns de som uppskattar det man skriver om så därför vill jag framföra ett stort tack för alla vänliga och tänkvärda kommentarer jag fått genom året som gått.

Under de sista dagarna har jag hållit mig mest inne och undvikt allt vad gäller snö och blåst. Lindrigt talat så börjar jag nu bli spyless på allt som innefattar vinter. Men faktum är att vi nu är inne i mars månad vilket betyder en övergång mellan vinter och vår här uppe i Norrbotten vilket känns härligt att veta. Därför har jag roat mig att planera mitt framtida fiske fram tills att isarna inte bär längre. Tiden fram till dess är inte alltför lång runt 8-10 veckor normalt sett och med tanke på att man jobbar en del plus att det ibland finns annat på agendan samt att vädret och isförhållanden fortfarande kan ställa till det så är tiden inte speciell lång.

Förra året blev det inte speciellt mycket fiske under denna tid och de gånger jag var ute var det mest fråga om abborrpimpling plus några få pass ismete efter gädda. Nu tänker jag främst fokusera på ismete efter större gädda men siktar även på något pass inriktat efter abborre eller gös.

Målsättningen inför 2010 är att putsa mitt ismetepers på gädda från förra året på 9220g samt att dra en abborre på över kilot från isen. Ett annat mål är att få mig en gös på ismete. Framtiden får väl utvisa om jag lyckas nå upp till mina mål och ni får gärna påminna mig om jag misslyckas. Men tanken är att jag skall göra allt vad jag kan för att lyckas och skulle jag nu inte fixa det så är det väl bara att satsa ännu hårdare sen…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar