måndag 13 februari 2012

Nattsvarta premiärer i helgen

Så var årets fiskepremiär överstökad och lika glad är jag för det. Man kan säga så här, slutade förra årets premiär i succé så slutade årets i fiasko. Men egentligen gör det mig detsamma bara man har försökt och gjort så gott man kunnat och det har jag ändå gjort.

På lördag kväll gjorde jag något som jag gjort mycket tidigare i livet men inte under de senaste 10 åren, nämligen fiskade lake. Ett fiske som kan vara grymt kul då det nappar bra men lika tråkigt de gånger de inte nappar alls. Denna kväll nappade det inte alls…

Men på söndagen skulle det väl ändå gå bättre? Var tillbaka på samma ställe som premiärfisket förra året. Ni som följer bloggen kanske minns att det då blev en härlig trippel med gäddor på 11,2 kg, 8,5 kg samt 8,4 kg. Denna gång blev det inte en endast gädda men å andra sidan är det inte helt ovanligt. Detta ställe är oftast riktigt svårfiskat och idag var en sådan dag.

Fast det skall inte vara för lätt heller. Bara att bryta i hop och ta nya tag. Vad det gäller gäddfisket så är det först om en månad jag räknar med att komma igång på riktigt men däremot var det tråkigt att lakfisket svek som det gjorde. Få se om man orkar ge det någon mer chans denna vinter…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar