fredag 30 mars 2012

Tre heta Webbtips

Idag tänkte jag bjuda på lite tips gällande bra fiskesidor på nätet. Det handlar om tre till antalet och för många är de säkert redan kända, men för de som inte har surfat in där ännu så tycker jag att det är på tiden.

Fish Eco

På denna sida finner du mycket av det senaste som händer gällande sportfiske ute i vårt land. Förutom nyheterna så är sidan fullspäckad med mycket annat som reportage, artiklar, tävlingar, bloggar, web tv och intervjuer. Sist men inte minst så finns här att läsa en utmärkt tidning i form av Magazine Fish Eco som kommer ut men en ny upplaga varannan månad.

Det jag personligen finner tilltalande med denna sida är att det finns  en ambition och ett engagemang utöver det vanliga vilket smittar av sig till läsarna. Dessutom finns en tydlig bild där miljö och klimatfrågor får stå i fokus, något som jag tycker går hand i hand med dagens moderna sportfiske. Vi skall inte bara fiska utan även ta hand om, utveckla och förvalta resurserna till kommande generationer sportfiskare.

Så omdömet blir totalt sett riktigt högt om inte det allra högsta. En av de absolut bästa svenska fiskesidorna som har förstått på alla plan vad sportfiske handlar om.

Fiskenyheter

Fiskenyheter är uppbyggd på ungefär samma sätt som Fish Eco, alltså en sida som försöker täcka upp det mesta runt omkring fisket i vårt land vilket jag tycker de lyckas riktigt bra med. Totalt sett en rätt så trevlig sida som är värd ett besök emellanåt.

Nytt fiske - Urban anglers web tv

Web TV är något jag tror i framtiden kommer bli allt vanligare och kanske är Robert Jonsson en föregångare här. Hans korta och innehållsrika avsnitt tar upp vitt skilda saker på ett bra och pedagogiskt sätt, om än jag kan tycka att det blir lite väl hafsig emellanåt. Fast totalt sett så gillar jag denna programidé med korta avsnitt och Robert gör ett strålande jobb framför kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar