lördag 28 februari 2015

Heta jiggar i nya färger från Mieko Fishing!

Jag fick ett ryck här om dagen och började inventera mina beten. När vi kom till jiggarna så kan jag bara konstatera att skaran av gummibeten har växt till sig ordentligt senaste åren. Trots detta så är det just jiggar jag lär investera mest i. Anledningen är enkel då jag anser att dessa beten är mångsidiga, naturtrogna och framför allt fångar mycket fisk.

Som gäddfiskare och norrbottning måste jag bara få lyfta fram Mieko jiggarna. Nyligen kom det en rapport från Danmark och Dennis BomBom om ett magiskt gäddfiskepass från kanot som resulterade i två gäddor över 12 kilo! Dessa gäddor togs på Mieko Predator Shad respektive Mieko Predator Spinnertail. Två heta gäddjiggar som levererar storgäddor runt om i världen.

12  mieko spinnertail

Storgädda från Danmark. Dryga 12 kilo och 111 cm visar på att det simmar ruggigt grova gäddor i vårt grannland.

Sent i höstas kom så de nya efterlängtande färgerna. Skall bli riktigt spännande att få testa dessa, tyvärr så bor man lite offside och lär få vänta till i bästa fall till mitten av maj innan det blir aktuellt. Om man nu inte får för sig att göra det från isen. Är faktiskt en tanke som besökt mig ibland…

Mieko - regnbåge

Mieko Predator Shad – Regnbåge

Mieko-fjollträsk

Mieko Predator Shad – Fjollträsk

Mieko-frost

Mieko Predator Shad – Frost

Mieko-midvinter

Mieko Predator Shad – Midvinter

Mieko-tvåtaktsolja

Mieko Predator Shad – Tvåtaktsolja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar