lördag 5 november 2016

Uppdaterad ismete-guide på gång

För cirka fem år sedan började jag med arbeta med en ismete-guide med inriktning på gädda. Min tanke var att den skulle ta upp precis allt inom området. Resultatet blev 44 sidor fördelat på drygt 30 blogginlägg. Responsen blev bättre än jag väntat mig med många positiva kommentarer. Sådant är givetvis trevlig och uppskattat då man lagt ner ett så pass ordentligt jobb.

Ambitionen har varit att uppdatera och förbättra detta material med tiden. Självkritisk som man är tycker jag att vissa av avsnitten inte är så bra som de skulle kunna vara. Sedan har jag under dessa fem år skaffat mig en hel del nya kunskaper genom att just fiska och sedan analyserat resultatet. En annan viktig del att nämna är mina fiskekompisar och bloggläsare som man kunnat bolla ideer med, utbyta erfarenheter och få tips av. Speciellt tack till Mårten Sandqvist, Henrik Rånman och Markus Teilus som är tre duktiga fiskar som är med och utvecklar ismetet framåt.

November månad har inletts med riktigt kallt vinterväder, en rejäl kontrast mot hur hösten sett ut. Snart lär det bli hållbara isar i stora delar av vårt land och ismetesäsongen kan ta sin början. Bilden visar min förmodligen vackraste ismetegädda som jag fick i slutet av mars 2010. Skulle vara intressant att träffas igen om den nu är vid liv.

Under de senaste veckorna har jag gått igenom alla avsnitt och tittat vad som saknas, behöver ändras, tilläggas eller göras mer omfattande. Resultatet kommer bli en mer omfattande och förhoppningsvis bättre artikelserie som kommer att läggas upp här på bloggen framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar